måndag 30 november 2009

Fan oxå!

Grämer lite grann att de två glögg glasen inte fanns kvar när jag var på Röda korset .
Nån måste ha norpat dem precis när de öppnat.
När jag kom dit, var det en tjej som roffade till sig EN MASSA glas som bara kostade 1 kr.
Jag hade tänkt spana in dem, men nix.
Tröstar mej med fyra fina dricksglas med blommor på.
Hittade en gammal fin ljusstake och en lång smal teakbricka åt P-A.
De passar så bra till hans TV-rum.
Blev förälskad i en 50 tals kattfigurin.
De färgerna på katten påminner om min farmors stora figurin som hon har i sitt TV rum.
En kvinna med en hund, om jag minns rätt..Jag brukade tycka om att titta på den.
Mysko med många trasiga glödlampor
Var tvungen köpa hem en massa glödlampor, nåja lågenergilampor nu efter många som gått sönder.
Men varför just samtidigt? Dåligt kvalite på lågenergilampor? Eller så är det mina egna energier som får dem att gå sönder?


Jag bakom en stånd med vita julhantverk på Berggrenska
gården


Från Röda korset idag.

Inga kommentarer: