onsdag 4 november 2009

Att göra utan att veta varför

Disken och tvättten avklarad..
När jag diskade tänkte jag på varför vissa lägger kökshandduk
över ren disk.
Jag hade sett min mamma alltid göra det och så jag en dag frågade
henne varför hon gjorde så.
Hon visste inte riktigt varför för det hade mormor
alltid gjort.
Nu gör jag samma sak men jag  v e t  varför jag gör det.
Jag gör det för att dölja en ren men ful och tråkig disk med en fin
kökshandduk.
Intressant att man gör det utan att veta varför bara för att kvinnor i
generationer alltid gjort det

Bara en bild på mina tallrikar.Den tallriken till vänster fyndade jag på en loppis
i våras och den andra till höger, hade jag fått av min mormor

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Tallrikarna ser så fina ut, men jag tyckte bäst om den till höger som du fick av mormor.
Min bredband hemma är nere, suck. skriver nu från jobbet.
Kram

agneta sa...

Ja det är lustigt att man "ärver" vana från sin mor sedan fortsätter bakåt omedveten utan ta reda på varför man gör så.. man blir ju "uppfostrad".
Kram