lördag 17 december 2011

En lördag

 Här fikar jag på Spikfabrikens kafeteria efter en loppisrunda

 En del av loppisen går till Gästrikes katthem. 
Man kan se kattavlor överallt inne i kafet
De två träplattorna hittade jag på Biståndsgruppen för 5 kr styck
Jag kunde ju inte lämna kvar dem, som ni ser
Jag vet inte vad de används till.. Som tavlor?

Jag gick sen till Nybo Handelsgård och bara njöt av dofterna därinne
Blombutiken Wallewin och Ellidas skafferi spred juliga dofter
De har pyntat så vackert med blommor, närproducerade saker
Jag var också uppe på loftet och tittade på konsthantverk
som kommer från lokala hantverkare
Jag gick omkring och tänkte att en del saker 
skulle jag kunna göra själv bara om jag har lust
Jag såg förresten en cool konst som föreställer ett par kvinnor
med en mörkfärgad bebis
Den kan tolkas som ett par lesbiska som skaffat ett barn
genom adoption eller insemination
Eller.. så kan den tolkas hur som helst

1 kommentar:

Sanna sa...

Åhh mysigt cafe..det hade jag gärna besökt nån gång.. <3
Ursöta "tavlor" vad dom nu är har använts till.. =)

Hoppas du får en fortsatt fin helg! <3
Kraaaaam
Sanna