tisdag 31 maj 2011

Stanna upp och andas

Det var skönt att rensa tankarna under gårdagens skogspromenad
Jag tänkte på att det inte är så många som verkligen stannar upp och känner
efter utan i stället flyr från känslorna genom sysslor, aktiviteter och vänner
Många tar inte itu med sig själv
Hur många vågar vara riktigt ensam i stillhet?
Stillhet i flera timmar med sina tankar?
Det kan vara riktigt tufft men samtidigt växer man som
människa
Vågar ni?

Den bilden, ploppade upp från ingenstans när jag laddade upp bilder
på ett forum, förra året
Den fanns inte ens på min hårddisk
Jag tänkte då att det var nog ett budskap på att jag måste
bege mej ut i naturen - OFTA
Förra året var det också en jobbig vår
så jag försöker sticka ut och bara andas
Känna solens strålar, naturens fantastiska dofter
och färger

Inga kommentarer: