söndag 25 oktober 2009

SmåLUSTigt

Efter begravningen fikade vi hos min morbror.
Då var det en del gamla skolminnen och andra småroliga saker.
Alla kände liksom alla.
Prästen var skolkamrat till min morbror.
Min morbrors svåger var skolkamrat till min pappa.
Mamma känner också honom från skolan.

Jag och mamma skrattade åt en liten historia:
Min morbrors svärmor jobbade förut i en underklädesaffär i Umeå.

Hon mindes speciellt ett gift par bland stammisarna som besökte affären.
De brukade köpa underkläder till frun.
Sen började personalen märka att den mannen började komma oftare ensam..
Gärna en gång i veckan eller mer.
Först trodde personalen att han skulle köpa något till sin fru men han föredrog att gå omkring och beundra
de vackra och lena tygen på underkläderna.
Han bad om olika storlekar varje gång ett butiksbeträde plockade fram något.
Oftast i samma storlek som butiksbeträdet självt.
Han kunde bara stå o stirra tills han blev riktigt
frånvarande och darra lite av upphetsning.


Jag vet inte hur det hela slutade..
Om den mannen blev portad från affären eller inte.
<---Kanske var det typ av de underkläderna som
han fick våta drömmar av? :)

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Vilken historia..:-)
Nu har jag laddat upp bilder.
Der ser mysigt med pyssel. Jag har målat och målat..vilar mig nu..
kramar